" အလုပ္ၿဖစ္မွာလား၊ အၿဖစ္လုပ္မွာလား "
၀ီရိယကုိမွီ၍ အသက္ရွင္ရသူ၊ ေကာင္းမႈကံ၏ ေကာင္းက်ိဳးကုိမွီ၍ အသက္ရွင္ရသူ၊ ႏွစ္ခုလုံးကုိမွီ၍ အသက္ရွင္ရသူ၊ ႏွစ္ခုလုံးကုိမမီွဘဲ အသက္ရွင္ရသူ ဟု ပုဂၢဳိလ္ေလးမ်ိဳးရွိေၾကာင္း ဘုရားရွင္ အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္၌ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။
အထက္ပါသုတၱန္ကုိ ၾကည့္က သာမန္လူအမ်ားစုက လက္လႈပ္မွ ပါးစပ္လႈပ္ဆုိသည့္အတုိင္း ပါးစပ္လႈပ္ႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ လက္ကအၿမဲ လႈပ္ေနရေသာ သေဘာရွိပါသည္။ ဒါကုိေထာက္က ဘ၀ဆုိတာ ရုံးကန္လႈပ္ရွားၿခင္း ဟူေသာ အဆုိက မွန္ကန္ေပသည္။ သာမန္လူအမ်ားစုမွာ ၀ီရိယမရွိ၍ မရ၊ ၀ီရိယမစိုက္၍ မရ၊ မရုန္း၍ မရ၊ မလႈပ္ရွား၍ မရ၊ မၾကိဳးစား၍ မရ၊ သူ႔အရြယ္နဲ႔သူ ၀ီရိယစုိက္ထုတ္ကာ ရုန္းကန္ေနရ၊ လႈပ္ရွားေနရ၊ ၾကိဳးစားေနရသည္သာ။
မိမိတုိ႔ဘ၀အေနအထားကုိက ၀ီရိယကုိမွီ၍ အသက္ရွင္ေနရသည္ မဟုတ္ပါလား။
လူ၏တန္ဖုိးကား အလုပ္သာၿဖစ္သည္၊ လူ၏အရည္အေသြးကုိ ေတာက္ေၿပာင္ေစသည္ကား အလုပ္သာၿဖစ္သည္။ လူ၏တန္ဖုိးကုိ ၿမင့္တင္ေပးႏုိင္သည္ကား အလုပ္သာၿဖစ္သည္၊ အလုပ္လုပ္သူတုိ႔ ၾကီးပြားၾကသည္။ အလုပ္လုပ္သူတုိ႔ အထက္ေရာက္ၾကသည္။ ထိပ္မွာေရာက္ေနသူ အမ်ားစုကုိ ၾကည့္လွ်င္ အလုပ္ၾကိဳးစားသူတုိ႔သာ ျဖစ္သည္ကုိ ေတြ႔ရပါမည္။ ကုိယ္တက္ထားသည့္ အတက္ပညာေပၚမူတည္၍ လုပ္ငန္းခြင္ကုိ ဝင္ၾကရသည္။ အသက္ရွိသူတုိင္း အသက္ေမြးဖုိ႔၊ ၀မ္းရွိသူတုိင္း ၀မ္းေက်ာင္းဖုိ႔ အလုပ္တစ္ခုခုကေတာ့ လုပ္ေနၾကရသည္။ တစ္ခ်ိဳ႔က တစ္ကုိယ္ေရ တစ္ကာယအတြက္၊ တခ်ိဳ႔က မိသားစုအတြက္၊ တစ္ခ်ိဳ႔က ၿမိဳ႔ရြာအတြက္ တုိင္းၿပည္နဲ႔ လူမ်ိဳးအတြက္၊ ဘာသာသာသနာအတြက္ ကုိယ္နီးစပ္ရာ၊ ကုိယ္သန္ရာ လုပ္ေနၾကရသည္။
ထုိကဲ့သုိ႔အလုပ္လုပ္ရာတြင္ အလုပ္ၿဖစ္ၿခင္းႏွင့္ အၿဖစ္လုပ္ၿခင္းဟု ႏွစ္မ်ိဳးေတြ႔ရသည္၊ အလုပ္ၿဖစ္ၿခင္းဟူသည္ စံခ်ိန္စံညႊန္းမီွျခင္း၊ မမွီေသာ္မွ လက္ခံႏုိင္ေလာက္သည့္ အေနအထား၊ တူတူတန္တန္ၿဖစ္ၿခင္းၿဖစ္သည္။ အၿဖစ္လုပ္ၿခင္းဟူသည္ မည္ကာ မတၱအၿဖစ္မွ်သာ လုပ္ၿခင္း ျဖစ္သည္။ တစ္ခ်ိဳ႔လည္း အလုပ္ၿဖစ္ၾကသည္၊ တစ္ခ်ိဳ႔လည္း အလုပ္မၿဖစ္ၾက၊ တစ္ခ်ိဳ႔အလုပ္မၿဖစ္သၿဖင့္ အၿဖစ္လုပ္ေနၾကရသည္။ အလုပ္မၿဖစ္မွန္းသိပါလ်က္ ေပေတစြာလုပ္ေနေသာအခါ ပုိ၍ပင္ အလုပ္မၿဖစ္ဘဲ ရွိေတာ့သည္။ အၿဖစ္လုပ္သူေတြ ပုိ၍မ်ားမ်ားလာသည္။ တစ္ခ်ိဳ႔ကုိယ္ကုိယ္ကုိယ္ "အလုပ္ၿဖစ္သူလား၊ အၿဖစ္လုပ္သူလား” ဟုပင္ စဥ္းစားမည့္ပုံမေပၚ။ လုပ္ၿမဲတုိင္းသာ ေပ၍သာ လုပ္ေနၾကသည္။
လူဟူသည္ လုပ္ခ်င္ကုိင္ခ်င္စိတ္ရွိရမည္။ လုပ္တက္ကုိင္တက္ရွိရမည္။ အလုပ္လုပ္ေနရမည္။ အလုပ္ေပၚေစတနာထက္သန္ရမည့္။ အလုပ္ႏွင့္ဆက္စပ္ၿပီး လုပ္ပုိင္ခြင့္ ရပုိင္ခြင့္ေတြ ျဖစ္ေပၚလာေပမည္။ ရပုိင္ခြင့္ဟူသည္ ခံစားခြင့္ပင္ၿဖစ္သည္။ ထုိလုပ္ပုိင္ခြင့္၊ ရပုိင္ခြင့္၊ ခံစားခြင့္တုိ႔သည္ မိမိတုိ႔၏ လုပ္တက္ကုိင္တက္ဟူေသာ အရည္အသြးေပၚ၌သာ တည္ရမည္။ လုပ္ပုိင္ခြင့္၊ ရပုိင္ခြင့္ ခံစားခြင့္တုိ႔က အက်ိဳးၿဖစ္သည္။ လုပ္တက္ကုိင္တက္ဟူေသာ အရည္အေသြးက အေၾကာင္းၿဖစ္သည္။ အက်ိဳးသည္အေၾကာင္းေပၚ၍သာ မွီတည္သည္ “အေၾကာင္းရွိမွ အက်ိဳးၿဖစ္မည္”။ အေၾကာင္းေကာင္းေကာင္း တည္ေဆာက္ၿပီးမွသာ အက်ိဳးေကာင္းေကာင္း ေမွ်ာ္လင့္ရမည္၊ လက္ခံရမည္ၿဖစ္သည္။
ေမတၱသုတ္နိဒါန္း၌ သေကာ- စြမ္းႏုုိင္သူသည္၊ အႆ-ၿဖစ္ရမည္ဟုဆုိသည္။ ကုိယ္လုပ္သည့္အလုပ္ ကုိယ္စြမ္းရမည္၊ ကြ်မ္းရမည္။ စြမ္းေဆာင္ဟုဆုိသၿဖင့္ စြမ္းမွသာ ေဆာင္ႏိုင္လိမ့္မည္။ ကြ်မ္းက်င္မွလိမၼာ ဟူေသာအဆုိရွိ၏။ ကုိယ္လုပ္တဲ့အလုပ္ ကုိယ္ကြ်မ္းက်င္မွသာ လိမၼာသူၿဖစ္လိမ့္မည္။ လိမၼာရာေရာက္လိမ့္မည္။ အသိအမွတ္ၿပဳၿခင္း ခံရေပမည္။
Monday, March 2, 2015
" အလုပ္ၿဖစ္မွာလား၊ အၿဖစ္လုပ္မွာလား "
Labels:
အေတြးအျမင္
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment