" ေစတနာေကာင္းလြန္းလို႔ ဒါနျဖစ္တယ္ "
ဘယ္သူပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘဝကို ဆင္းဆင္း ရဲရဲနဲ႔ မေက်ာ္ျဖတ္ ခ်င္ၾကပါဘူး။ ျပည့္ျပည့္စုံစုံ၊ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာနဲ႔ ဘဝကို ေက်ာ္ျဖတ္ခ်င္ၾကတဲ့ သူေတြခ်ည္းပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ဒါဟာလည္း လူတိုင္းေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒါနကုသိုလ္ပါတဲ့ သူေတြေလာက္သာ ျဖစ္ႏိုင္ၾကတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ဘဝကို ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ျပည့္ျပည့္စုံစုံနဲ႔ ေက်ာ္ျဖတ္ သြားရေအာင္ရဟန္းေရာ၊ လူပုဂၢိဳလ္ေတြပါ ဒါနျပဳဖို႔ လိုတယ္လို႔ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တာပါ။
ဒါနဆိုတာက မိမိလက္ထဲမွာရွိေနတဲ့ ပစၥည္းဥစၥာကို သူတစ္ပါး လက္ထဲ ထည့္ေပးလိုက္တာ၊ စြန္႔ႀကဲလိုက္တာကို ဒါနလို႔ေခၚဆိုရတာပါ။ ကူညီတယ္၊ ေထာက္ပံ့တယ္၊ ပံ့ပိုးတယ္၊ ပရဟိတလုပ္တယ္ ဆိုတာေတြဟာ စကားလုံးအရ ကြဲေနတာပါ။ သေဘာသက္ေရာက္မႈကေတာ့ အတူတူပါပဲ။ ဒီေတာ့ဒါနတစ္ခုျဖစ္ဖို႔အတြက္ ဘာေတြ လိုအပ္သလဲဆိုရင္ ေစတနာရယ္၊ အလွဴခံ ပစၥည္းဝတၴဳရယ္၊ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ရယ္ဆိုၿပီးေတာ့ အဂၤါသုံးမ်ဳိးျပည့္စုံ ေနရပါမယ္။ အလွဴခံ ပုဂၢိဳလ္ဆိုတာကေတာ့ တစ္က်ိပ္ေလး (၁၄) ေယာက္ေတာင္ရွိေနတာဆိုေတာ့ ရွာရမခက္ပ
အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ဆိုတာကေတာ့- ”၁။တိရစၧာန္ ၂။သီလမရွိသူပုထုဇဥ္ ၃။သီလရွိသူပုထုဇဥ္ ၄။စ်ာန္ရရေသ့ ၅။ေသာတာပန္ျဖစ္ေအာင္က်င့္ေနသူ ၆။ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္ ၇။သကဒါဂါမ္ျဖစ္ေအာင္က်င့္ေနသူ ၈။သကဒါဂါမ္ပုဂၢိဳလ္ ၉။အနာဂါမ္ျဖစ္ေအာင္က်င့္ေနသူ ၁ဝ။အနာဂါမ္ပုဂၢိဳလ္ ၁၁။ရဟႏၲာျဖစ္ေအာင္က်င့္ေနသူ ၁၂။ရဟႏၲာ ပုဂၢိဳလ္ ၁၃။ ပေစၥကဗုဒၥါ။ ၁၄။ျမတ္စြာ ဘုရားရွင္”.ဆိုၿပီးေတာ့ တစ္က်ိပ္ေလးေယာက္ပါ။
ေနာက္ပစၥည္းဝတၴဳဆိုတာကလည္း ကိုယ့္အတိုင္းအတာနဲ႔ကိုယ္ ရွိေနၾကတာဆိုေတာ့ မခက္လွပါဘူး။ ဒါနျဖစ္ဖို႔ အဂၤါသုံးပါးထဲမွာ ေစတနာ ျဖစ္ဖို႔ကသာ အခက္ဆုံးပါ။ ဒါနဆိုတာ ကိုယ့္ပစၥည္းဥစၥာကို သူတစ္ပါးလက္ထဲေရာက္ေအာင္ အလကားေပးလိုက္ရတာမ်ဳိးဆုိေတာ့ ေစတနာမပါရင္ ဒါနျဖစ္ဖို႔မလြယ္ပါဘူး။ ေစတနာပါမွ ျဖစ္ႏိုင္တာပါ။ အက်ဳိးေပးတယ္ ဆိုတာကလည္း အဲဒီေစတနာကပဲ ေပးသြားတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္ပစၥည္းဥစၥာကို သူတစ္ပါးလက္ထဲ ထည့္လွဴရတယ္ဆိုေပမယ့္ သဒၶါ၊ ေမတၱာအားေကာင္းဖို႔လိုသလို ေစတနာသုံးတန္ ထက္သန္ဖို႔လည္း အထူးလိုအပ္ပါတယ္။
မလွဴမီရလဒ္ကို တကယ္သိျမင္ၿပီး ဝမ္းေျမာက္ရႊင္လန္းေနရပါမယ္။ လွဴစဥ္အခါမွာလည္း စိတ္ၾကည္လင္ေအးျမေနရပါမယ္။ လွဴၿပီးတဲ့အခါမွာလည္း ေအာင္ပြဲတစ္ခုကို ရရွိလိုက္တာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဝမ္းသာအားရ ေက်နပ္သြားရပါမယ္။ အဲဒီလို ေစတနာသုံးတန္ တစ္ေျပးညီ ထက္သန္ေနမွ အက်ဳိးေပးတဲ့ ေနရာမွာလည္း အကြက္ေစ့ေအာင္ အက်ဳိးေပးသြားမွာပါ။ ပစၥည္းရဲ႕အႏွစ္ကိုလည္း ေက်နပ္ေအာင္ အျပည့္အဝရလိမ့္မယ္။ ေအာင္ျမင္တဲ့ဒါနလည္း ျဖစ္သြားမွာပါ။ လက္ထဲက လႊတ္လိုက္႐ုံနဲ႔ ဒါနျဖစ္တာ မဟုတ္ပါဘူး။
ေစတနာစြမ္းအားပါမွ ဒါန လို႔ေခၚဆိုရပါတယ္။ ဒီေစတနာပါမွ ဒါနျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းေလးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ပုံျပင္ေလး တစ္ပုဒ္ကို သတိရမိပါတယ္။ ပုံျပင္ေလးက ဒီလိုပါ။ တစ္ခါတုန္းက ဗာရာဏသီျပည္မွာ အင္မတန္မွ ခ်မ္းသာၾကြယ္ဝတဲ့ သူေ႒းႀကီးႏွစ္ဦး ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။ အဲဒီသူေ႒းႏွစ္ဦးဟာ ငယ္သူငယ္ခ်င္းေတြ ျဖစ္တာမို႔ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး အင္မတန္မွ ခ်စ္ခင္ၾကသတဲ့။ ဒါေပမဲ့ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ဟာ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ စ႐ိုက္ခ်င္းမတူၾကပါဘူး။
သူေဌးတစ္ေယာက္က ဂုဏ္ပကာသနေတြကို ခင္မင္ၿပီး အလြန္ၾကြားဝါခ်င္ပါတယ္။ ေစတနာ၊ သဒၶါမပါဘဲ နာမည္ေကာင္းရေအာင္ဆိုၿပီး အလြန္အကြၽံ အလွဴအတန္း လုပ္ပါတယ္။ က်န္သူေဌးတစ္ေယာက္ကေတာ့ လွဴသင့္သေလာက္လွဴ၊ စားသင့္သေလာက္စားၿပီး ႐ိုး႐ိုးေအးေအးပဲ ေနထိုင္ပါသတဲ့။ အဲဒီလိုနဲ႔ ႏွစ္အနည္းငယ္ၾကာလာတဲ့အခါမွာ ဂုဏ္လိုခ်င္လို႔ အလွဴအတန္းအမ်ားႀကီးလုပ္တဲ့ သူေ႒းဟာ တျဖည္းျဖည္း ပစၥည္းဥစၥာေတြ ဆုံးပါးၿပီး ဆင္းရဲသြားပါသတဲ့။
ဒါနဲ႔ ဆင္းရဲသြားတဲ့သူေဌးဟာ သူ႔မွာ ဘာမွ် ေရာင္းခ်သုံးစြဲစရာ ပစၥည္းမရွိေတာ့လို႔ သူျပဳလုပ္ထားတဲ့ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြကိုပဲ သူငယ္ခ်င္းသူေဌးထံ ေရာင္းခ်ေတာ့မယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ကူးနဲ႔ ဇနီးျဖစ္သူကိုပါ အတူေခၚၿပီးေတာ့ သူငယ္ခ်င္း သူေဌးထံ ထြက္လာခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလို ခရီးထြက္လာရင္း လမ္းခုလတ္ ဇရပ္တစ္ခုမွာ အေမာအပန္းေျဖကာ ပါလာတဲ့ထမင္းထုပ္ကို စားမယ္ဆိုၿပီး ေျဖလိုက္ပါတယ္။ ထမင္းထုပ္ကလည္း ငယ္ငယ္ေလးမို႔ ႏွစ္ေယာက္ေဝမွ်ၿပီး စားရပါတယ္။
အဲဒီအခိုက္မွာ ေခြးပိန္ေလး တစ္ေကာင္ဟာ ယိုင္တိယိုင္ထိုးနဲ႔ ဇရပ္အနားကပ္လာသတဲ့။ အဲဒီအခါမွာ ထမင္းစားေနတဲ့သူေဌး ဆင္းရဲသားက” ရွင္မရယ္ၾကည့္စမ္းပါဦး၊ ေခြးပိန္ေလးဟာ အစာမစားရတာၾကာလို႔ လမ္းေကာင္းေကာင္း မေလွ်ာက္ႏိုင္တာနဲ႔တူပါရဲ႕။ သနားစရာေလးကြာ၊ အခု တို႔စားေနတဲ့ထမင္းထုပ္ကို ေခြးကေလးေကြၽးလိုက္ရေအာင္” လို႔ ဇနီးျဖစ္သူကို ေျပာလိုက္ပါတယ္။ ဇနီးျဖစ္သူကလည္း သေဘာၾကည္ျဖဴစြာပဲ သူတို႔စားမယ့္ထမင္းထုပ္ကို "ေခြးပိန္ကေလးဝေအာင္စားပါေစ” ဆိုတဲ့ ေစတနာနဲ႔ အကုန္လုံး ခ်ေကြၽးလိုက္ပါတယ္။
သူတို ႔ႏွစ္ေယာက္ကေတာ့ ဇရပ္ေဘးနားက ေရအိုးစင္မွာ ေရအဝခပ္ေသာက္ၿပီး ခရီးဆက္ခဲ့ၾကသတဲ့။ ဒီလိုနဲ႔ သူငယ္ခ်င္းသူေဌးထံ သူတို႔ဇနီးေမာင္ႏွံ ေရာက္သြားတဲ့အခါ သူငယ္ခ်င္းသူေဌးကို ဆင္းရဲသြားတဲ့သူေဌးက ”ငါတို႔ျပဳထားတဲ့ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ေတြကို ေရာင္းခ်ဖို႔ သူငယ္ခ်င္းထံ လာခဲ့တာပဲ။ သေဘာတူ ဝယ္ယူမယ္ဆိုရင္ တစ္ဘဝလုံးျပဳထားတဲ့ ကုသိုလ္ အကုန္ေရာင္းခဲ့မွာ” လို႔ေျပာျပသတဲ့။
အဲဒီအခါမွာ သူငယ္ခ်င္းသူေဌးကလည္း ဝမ္းသာအားရနဲ႔ ”ေရာင္းသမွ် ကုသိုလ္ေကာင္းမႈကို ဝယ္ယူပါ့မယ္ဗ်” လို႔ ဆိုလိုက္ကာ တစ္ဘဝလုံးျပဳထားတဲ့ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈမ်ားကို ခ်ိန္ခြင္ထဲမွာထည့္ၿပီး ခ်ိန္ခိုင္းပါတယ္။ အဲဒီအခါ ေစတနာ အရင္းမခံဘဲ ဂုဏ္ပကာသနကိုလိုခ်င္တာနဲ႔ ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ကုသိုလ္ေတြျဖစ္တာမို႔ ေလးတယ္လို႔မရွိဘဲ ေငြဘက္ကပဲ အၿမဲ အေလးသာေနသတဲ့။ ေက်ာင္းကုသိုလ္၊ ဇရပ္ကုသိုလ္၊ ေရကန္ကုသိုလ္ ဘာကုသိုလ္ပဲထည့္ထည့္ ကုသိုလ္ဘက္က အေလးမသာဘဲ ေငြဘက္ကပဲ အေလးသာေနပါတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ တစ္ဘဝလုံးျပဳခဲ့တဲ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းမႈေတြခ်ၿပီး ခ်ိန္ၾကည့္လိုက္တာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြသာ ကုန္သြားတယ္။ အေလးခ်ိန္ကေတာ့ တက္မလာဘူးတဲ့။ ခ်ိန္ခြင္ထဲမွာ ထည့္ထားတဲ့ ေငြသားကလည္း မျဖစ္စေလာက္ (၁) ပိႆာပဲ ရွိသတဲ့။ ဒါေတာင္ ကုသိုလ္က မႏိုင္ဘူးျဖစ္ေနတယ္။
အဲဒီအခါ ကုသိုလ္ဝယ္မယ့္ သူေ႒းက ”ဟင္၊ သူငယ္ခ်င္း မင္းကုသိုလ္ေတြက ဒါအကုန္ပဲလား၊ က်န္ေနတာရွိရင္ စဥ္းစားပါ ဦး” လို႔ ေျပာေတာ့ ဆင္းရဲသား သူေ႒းကလည္း ေခါင္းကုတ္ၿပီး စဥ္းစားလိုက္တာ ေနာက္ဆုံး လမ္းခရီးမွာ ေခြးပိန္ေလးတစ္ေကာင္ကို ထမင္းတစ္နပ္ အငတ္ခံၿပီးေတာ့ ေကြၽးခဲ့တဲ့ ကုသိုလ္က ေပၚလာပါတယ္။ အဲဒါနဲ႔ သူေ႒းဆင္းရဲသားလည္း ”ဟာ-သူငယ္ခ်င္း၊ တို႔လင္မယား အခု မင္းဆီလာတုန္းက လမ္းမွာ ေခြးပိန္ကေလးကို ထမင္းေကြၽးခဲ့တဲ့ကုသိုလ္ က်န္ေနေသးတယ္။ အဲဒီကုသိုလ္ကိုလည္း ထည့္ခ်ိန္လိုက္ပါ” လို႔ ဝမ္းသာအားရ ေျပာျပလိုက္ပါတယ္။ အဲဒီအခါ ငတ္ေသလုဆဲ ေခြးပိန္ကေလးကို ေစတနာရွိရွိနဲ႔ ထမင္းေကြၽးခဲ့တဲ့ ကုသိုလ္ဟာ အႏွစ္သာရ အျပည့္အဝပါတာမို႔ ကုသိုလ္ဘက္က အေလးသာပါသတဲ့။ ကုသိုလ္ဝယ္တဲ့ သူေ႒းကလည္း သူပိုင္ေငြသားေတြသာမက ေရႊသားေတြပါ ထပ္ျဖည့္ေပမယ့္ ကုသိုလ္ဘက္ကပဲ အေလးသာေနတယ္။
ေနာက္ဆုံး သူပိုင္ဆိုင္သမွ် ဥစၥာဓနေတြအကုန္လုံး ပုံထည့္ေပးတာေတာင္မွ ေခြးပိန္ကေလးကို ထမင္းေကြၽးခဲ့တဲ့ ကုသိုလ္ဘက္ကပဲ အေလးသာေနေတာ့ ကုသိုလ္ဝယ္တဲ့ သူေ႒းက” ကဲ-သူငယ္ခ်င္း၊ ငါ့စည္းစိမ္ေတာ့ ကုန္ၿပီ၊ ငါ့အတြက္ ပစၥည္းတစ္ဝက္ခ်န္ထားၿပီး မင္းကုသိုလ္တစ္ဝက္အတြက္ ငါ့ပစၥည္း တစ္ဝက္ကိုသာ ယူသြားေပေတာ့” လို႔ဆိုၿပီး ကုသိုလ္တစ္ဝက္ဖိုးအျဖစ္ သူ႔ဥစၥာဓန တစ္ဝက္ကို ဆင္းရဲသြားတဲ့ သူေ႒းအား ခြဲေဝေပးလိုက္ပါသတဲ့။
ၿပီးတဲ့အခါမွာေတာ့ ”သူငယ္ခ်င္း၊ ေနာက္ဆိုရင္ သေဘာေပါက္၊ ေစတနာရွိမွ လွဴပါကြာ၊ ဂုဏ္ပကာသနကို မမက္ေမာပါနဲ႔။ ဂုဏ္ပကာသနကို မက္ရင္၊ ေမာရတယ္။ ေပ်ာ္႐ုံသက္သက္ ျပဳလုပ္ထားတဲ့ အေရၿခဳံကုသိုလ္ဆိုတာ ေငြကုန္တာကလြဲလို႔ ဘာအက်ဳိးမွ မျဖစ္ထြန္းပါဘူး။ အသိဥာဏ္နဲ႔ယွဥ္ၿပီး ကုသိုလ္ျပဳတတ္ရင္ ေငြကုန္နည္းေပမယ့္ တစ္လုံးတစ္ခဲတည္း အက်ဳိးေပးပါတယ္” လို႔ သတိေပးစကားလည္း ေျပာၾကားလိုက္ပါေသးသတဲ့။ ပုံျပင္ေလးကေတာ့ဒါပါပဲ။
ဒီပုံျပင္ေလးဟာ နည္းနည္း ဒ႑ာရီဆန္ေပမယ့္ တကယ့္ဘဝက လူသားေတြကိုေတာ့ ထင္ဟပ္ေပၚလြင္ေစပါတယ္။ ဒါန ေကာင္းမႈျပဳလုပ္တဲ့အခါ ေစတနာဒါန၊ ဝတၴဳဒါန ႏွစ္မ်ဳိးမွာ ေစတနာဒါနကသာ ပိုၿပီး ပဓာနက်ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ တစ္ခါတစ္ရံ ေညာင္ေစ့ကေလးေလာက္ လွဴၿပီး ေညာင္ပင္ႀကီးေလာက္ အက်ဳိးရတာေတြရွိသလို၊ ေညာင္ပင္ႀကီးေလာက္ လွဴဒါန္းၿပီး ေညာင္ေစ့ေလးေလာက္ပဲ အက်ဳိးရတာေတြလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။
ဒါဟာ ေစတနာတရားက ခြဲေပးလိုက္တာပါပဲ။ ဒီေန႔မွာ ပညာရွိသူေတာ္စင္မ်ား အလွဴဒါနျပဳလုပ္တဲ့အခါမွာ မူ.(၅) မ်ဳိး ခ်မွတ္ၿပီးေတာ့ လွဴဒါန္းပုံေလးကို ေရးျပလိုက္ပါတယ္။ ဗဟုသုတ အျဖစ္ မွတ္ထားလိုက္ပါဦး။ ပညာရွိသူေတာ္စင္မ်ားဟာ အလွဴဒါန ျပဳလုပ္တဲ့အခါမွာ မူ (၅) မ်ဳိး ခ်မွတ္ၿပီးေတာ့ လွဴဒါန္းေလ့ရွိၾကပါတယ္တဲ့။
ဘယ္လိုမူ (၅) မ်ဳိးခ်ၿပီး လွဴဒါန္းသလဲဆိုေတာ့-
၁။ သဒၶါတရားထက္သန္စြာနဲ႔ ယုံယုံၾကည္ၾကည္ လွဴပါတယ္။
၂။ ပစၥည္းဥစၥာကိုလည္း သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္းထား၊ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ကိုလည္း ေလးစားၿပီး ႐ို႐ိုေသေသ လွဴပါတယ္။
၃။ လိုအပ္တဲ့အခါ လိုအပ္တာကို လွဴပါတယ္။
၄။ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္နဲ႔ အလွဴဝတၴဳပစၥည္းအေပၚ မၿငိကပ္၊ မတြယ္တာဘဲ လြတ္လြတ္ကြၽတ္ကြၽတ္၊ ျပတ္ျပတ္သားသား လွဴပါတယ္။
၅။ မိမိနဲ႔သူတစ္ပါးကို မထိပါး၊ မပုတ္ခတ္ဘဲ လွဴတယ္။ အၿပိဳင္အဆိုင္စိတ္မ်ဳိးနဲ႔ မလွဴဘဲ၊ ပစၥည္းဝတၴဳရဲဲ႕အႏွစ္ကို ထုတ္ယူတဲ့အေနနဲ႔ပဲ လွဴဒါန္းပါတယ္။ ပညာရွိ သူေတာ္စင္မ်ား ခ်မွတ္ၿပီး လွဴတဲ့ မူ (၅) မ်ဳိးပါ။
ကဲ-စာဖတ္သူ
စာဖတ္သူလည္း အလွဴ ဒါနတစ္ခု ျပဳလုပ္တဲ့အခါမွာ နာမည္ေကာင္းရေရး၊ ၾကြားဝါရေရးထက္ သဒၶါ၊ ေမတၱာ၊ ေစတနာ၊ ပညာ ျပည့္ဝေရးကိုသာ အထူးဂ႐ုျပဳၿပီး လွဴဒါန္းေပါ့ေနာ္။
ေဆာင္းပါးေလးကို ေယာဆရာေတာ္ရဲ႕ ”ဒါနအက်ဳိး ငါးမ်ဳိး” လကၤာေလးနဲ႔ နိဂုံးခ်ဳပ္လိုက္ပါတယ္။
ဒါနျပဳသူ၊ ခ်စ္ခင္သူ၊ ေျပာထူျပည့္ဝသည္။
ၿငိမ္သက္ၾကည္လင္၊ ပညာရွင္၊ ထြက္ဝင္ခ်ည္းကပ္၊ ႀကဳံရသည္။
ေကာင္းသတင္းမ်ား၊ လြန္ေက်ာ္ၾကား၊ ျပန္႔ပြားရေလသည္။
ကိုယ္က်င့္တရား၊ မကင္းျငား၊ ခန္႔ညား ထည္ဝါသည္။
ေသၿပီးသည့္ေနာက္၊ ေကာင္းရာေရာက္၊ စားေသာက္သုံးေဆာင္ ျပည့္စုံသည္။
အရွင္သုမနသာရ (ျဖဴး)
Friday, May 1, 2015
" ေစတနာေကာင္းလြန္းလို႔ ဒါနျဖစ္တယ္ "
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment