" အတုကိုခြါ အစစ္ကိုရွာ "
ခုတေလာသတင္းေတြထဲမွာ အတုေတြအေၾကာင္းကို ေတာ္ေတာ္ၾကားေနရတာနဲ႔ အတုေတြ အေၾကာင္းကို ဟိုမေရာက္ ဒီမေရာက္ ေရးခ်င္စိတ္ေတြ ေပၚေနခဲ့ပါတယ္။ အတုဆိုတာကို ၾကားဖူးခဲ့တာၾကာပါၿပီ။ ငယ္ငယ္တုန္းက ေမေမဟင္းခ်က္ တာကိုၾကည့္ၿပီး ဘာေတြလဲေမးၾကည့္ေတာ့ အသားတုေတြျဖစ္ေနတယ္။ အစားအစာဆိုတာလည္း အတုရွိေနတာပါပဲ။
အဖြားကလည္း အသားတုေတြကို သြားတုေတြနဲ႔ ၀ါးေနျပန္ပါတယ္။ စားမေကာင္းမွန္းသိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဖြားမ်က္ႏွာေပၚမွာ ဘာေၾကာင့္မွန္းမသိတဲ့ အျပံဳးတစ္ခုကို ျမင္ခဲ့တယ္။ အျပံဳးတုႀကီးမ်ား ျဖစ္ေနေရာလားလို႔ ခုေနအခါေတြးၾကည့္မိပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ပဲ အတုေတြၾကားထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ႀကီးျပင္းခဲ့ေတာ့ ဆယ္စုႏွစ္ႏွစ္ခု ေတာင္ေက်ာ္ေနခဲ့ပါၿပီ။
လူေတြအားလံုး အတုနဲ႔အစစ္ ဘယ္ဟာကိုႀကိဳက္လဲေမးရင္ အစစ္ကိုပဲႀကိဳက္တယ္ ေျပာၾကမွာပါ။ မဟုတ္ဘူး။ သူတို႔ညာေနၾကတာ။ သူတို႔ေတြ အတုကိုႀကိဳက္တာမ်ားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္သိတယ္။ အတုရွိမွလည္း အဆင္ေျပမယ္ထင္ေနၾကတယ္လ။ တစ္ခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာေတာ့ အတုေတြ တစ္ကယ္အသံုး၀င္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာေတာ့ အတုဆိုတာ မေကာင္းတာေတြပါ။
ကြန္ပ်ဳတာမွာ မွတ္ဉာဏ္တုဆိုတာက အလြန္အသံုး၀င္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အခုတစ္ေလာ ၾကားေနရသလို ႏို႔မႈန္႔အတုေတြ၊ ေဆးတုေတြ၊ အျပံဳးတုေတြဆိုတာကေတာ့ မေကာင္းဘူးဆိုတဲ့ အထဲမွာ သူတို႔ေတြပါပါတယ္။ မေကာင္းတာေတြကိုမွ လုပ္တတ္တ့ဲသူေတြကလည္း လူေတြအေပၚမွာ အၾကင္နာတရားမရွိတဲ့ စိတ္ထားအတုပိုင္ရွင္ေတြ၊ ႏွလံုးသားအတုပိုင္ရွင္ေတြပဲျဖစ္ေနမလားလို႔ မေရးမရာ ဆက္ေတြးေနလိုက္ျပန္ပါတယ္။
တစ္ခါတုန္းက ရွမ္းအဖိုးႀကီးတစ္ေယာက္ မႏၱေလးၿမိဳ့ႀကီးမွာ ေစ်းလာ၀ယ္ရင္းနဲ႔ အုန္းသီးဆိုင္ တစ္ဆိုင္ကို ေရာက္လာတယ္။ ဒါနဲ႔ သူကဆိုင္မွာရွိတဲ့ အရာကိုလက္ညိဳးထိုးၿပီး ဒါက ဘာႀကီးလဲ၊ ဘာလုပ္လို႔ရတာႀကီးလဲ ဆိုၿပီး ေမးပါေတာ့တယ္။ တစ္ကယ္ေတာ့ သူေမးတာက အုန္သီးႀကီးပါ။ ဆိုင္ရွင္ကလည္း အုန္းသီးျဖစ္ေၾကာင္းနဲ႔ ဒီလိုအသီးမ်ိဳးဆိုတာက ေတာ္၀င္နန္းသံုး မင္းမ်ိဳးေတြသာ စားသံုးေၾကာင္း အစစ္ထည့္ေျပာလိုက္သတဲ့။
သူလည္းဘာမသိညာမသိ ဒီအသီးႀကီးကို၀ယ္သြားၿပီး အိမ္ေရာက္ေတာ့ ခြဲစားလိုက္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ေစ်းကိုသူလာတဲ့အခါမွာေတာ့ အုန္းသီး၀ယ္ခဲ့တဲ့ဆိုင္ကိုသြားၿပီး မင္းတို႔အသီးကလည္းကြာ မင္းသံုးေဆာင္တဲ့ဟာမုိလို႔သာ ၀ယ္စားရတယ္။ အရသာကေတာ့ ဖန္းတြတြပဲ လို႔ဆိုလိုက္ပါတယ္။ ဟုတ္တယ္ေလ။ သူစားပံုကလည္း သာမာန္အသီးေတြစားသလိုပဲ အေစ့ကိုလႊင့္ပစ္ၿပီး အခြံကိုစားလိုက္တာကိုး။ အုန္းသီးမွာက အခြံကိုလႊင့္ပစ္ၿပီး အေစ့ကို ခြဲစားရတာ ရွမ္းႀကီးမသိလိုက္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သူဖန္တြတြႀကီးလို႔ ေျပာလိုက္တာပါ။
ခုလည္းဒီလိုပဲ လူေတြအမ်ားစုက အေနာက္တုိင္းကို အတုခိုးၾကပါတယ္တဲ့။ သူတို႔လုပ္ေနပံုက သူတို႔ဘယ္လို၀တ္တယ္။ သူတို႔တီးသလို လိုက္တီးတယ္။ သူတို႔ဆိုသလို လိုက္ဆိုတယ္။ ဒီလိုလုပ္ရတာ ေခတ္မီတယ္၊ ေခတ္ဆန္တယ္ ထင္ေနၾကတယ္။ သူတို႔ ဘာေတြစားတယ္။ သူတို႔ဘယ္လိုနားတယ္ ဆိုတာေတြကို လိုက္ၿပီး အတုယူေနၾကတယ္။
တို႔ေတြအတုမယူတာ၊ လိုက္မလုပ္တာေတြက သူတို႔တတ္တဲ့ပညာေတြ၊ နည္းပညာေတြ၊ သုေတသနလုပ္ပံုေတြ၊ ႀကိဳးစားပံုေတြ၊ ေနာက္ဆံုး ယာဥ္စည္းကမ္းလိုက္နာတာ၊ လမ္းေဘး အမႈိက္ခ်တာကအစ သူတို႔ေတြဆီက သပ္သပ္ရပ္ရပ္နဲ႔ စည္းကမ္းရွိတယ္။ လိုက္ၿပီး အတုခိုးသင့္တာေတြက်ေတာ့ ခုနက ႏုံလိုက္အလိုက္တဲ့ ရွမ္းအဖိုးႀကီးလိုပဲ အႏွစ္ကို လႊင့္ပစ္ၿပီး အကာေတြကို ယူေနၾကေတာ့လည္း တို႔ေတြ ျမင္ေန၊ ၾကားေနရသမွ်ေတြက ဖန္းတြတြေတြ ျဖစ္ေနတာ မဆန္းေတာ့သလိုပဲ။
အစစ္မဟုတ္ေသးရင္ အတုလိုက္ရင္းနဲ႔တူၿပီး အစစ္ျဖစ္သြားတယ္။ ေကာင္းတာကို အတုလိုက္ရင္ ေကာင္းတာျဖစ္မယ္။ ဒါကိုနားလည္ရင္မေကာင္းတာကို အတုမလိုက္နဲ႔။ (ဓမၼဒူတ အရွင္ေဆကိႏၵ)
တစ္ခုေသာ နံနက္ခင္းေလးမွာ ဒုန္းစိုင္းေျပးလာတဲ့ ျမင္းတစ္ေကာင္နဲ႔ မရပ္မနားသြားေနတဲ့ ပက္က်ိတစ္ေကာင္တို႔ လမ္းမွာ အမွတ္မထင္ ဆံုခဲ့ၾကပါတယ္။ အေျပးသန္လွတဲ့ ျမင္းကမာနႀကီး တစ္ခြဲသားန႔ဲ ေဟ့ပက္က်ိ၊ ငါလိုအေျပးသန္တဲ့သူေျပးတဲ့ လမ္းမွာ မင္းဘာလာ႐ႈပ္တာလဲေပါ့။
ရန္လိုတဲ့စကားနဲ႔ စလိုက္တယ္။ ပက္က်ိကလည္း အားက်မခံ မင္းဘယ္ေလာက္မ်ား အေျပးသန္ေနလို႔လဲ။ ငါလိုပက္က်ိနဲ႔ေရာ အေျပးၿပိဳင္၀ံ့လို႔လား လို႔ မေၾကာက္မရြံ႕ စိန္ေခၚလိုက္ပါတယ္။ ျမင္းကလည္း ဒီလိုမေလာက္ေလး မေလာက္စားက စိန္ေခၚရမလားဆိုၿပီး ေလာင္းေၾကးအေနနဲ႔ အသက္ခ်င္းထပ္လိုက္မယ္ေပါ့။ ရံႈးတဲ့သူရဲ႕ အသားကို စားေၾကးေပါ့။ ဒီလိုနဲ႔သူတို႔ခ်ိန္းမဲ့ေနကို အတိအက် သတ္မွတ္လိုက္ၾကပါတယ္။
ၿပိဳင္ပြဲမွာစည္းကမ္းအေနနဲ႔က တစ္ဦးကတစ္ဦးကို ေက်ာ္ႏိုင္မွႏိုင္တယ္လို႔ေျပာရမွာပါ။ အဲ့ဒိေနာက္ သူတို႔ၿပိဳင္ပြဲကို စတင္ပါေတာ့တယ္။ ျမင္ကတစ္ဖာလံုေလာက္ေျပးၿပီးတိုင္း ပက္က်ိေရလို႔ ေခၚေခၚၾကည့္တယ္။ ေခၚၾကည့္တိုင္းလည္းပက္က်ိက ငါေျပးေနတုန္းေဟ့လို႔ ျပန္ျပန္ေျပာသတဲ့။ တစ္ကယ္ေတာ့ ပက္က်ိက အေျပးမၿပိဳင္ခင္ကတည္းက သူ႔အေပါင္းေဖာ္ေတြကို သူေခၚၿပီးေတာ့ ႀကိဳတင္မွားထားသတဲ့။
တစ္ဖာလံုေရာက္တိုင္း ျမင္းကေအာ္ေခၚတဲ့အခါ မင္းတို႔က ေျပးေနတုန္းပဲလို႔ေျပာ ဆိုတာကို တိုင္ပင္ထားၾကတာပါ။ ဒါကို ဘာမွမသိတဲ့ ျမင္းခမ်ာမွာ ေအာ္ ပက္က်ိက ေတာ္ေတာ္အေျပးသန္တဲ့ ေကာင္ပဲလို႔ သူထင္ေနခဲ့တယ္ေလ။ ဒီေလာက္ေတာင္ ႏံုရ၊ အရ သလားလို႔ စိတ္ထဲက အျပစ္တင္ေနမိပါတယ္။ တစ္ဖာလံုေရာက္တိုင္း ေအာ္ေခၚလိုက္၊ ပက္က်ိကထူးလိုက္နဲ႔ ျမင္းႀကီးမွာ ပက္က်ိကုိေက်ာ္ေအာင္ေျပးရင္ပဲ လမ္းခုလပ္မွာ အေမာဆို႔ၿပီး ေသပြဲ၀င္ခဲ့ရွာပါတယ္။
ဒီပံုျပင္ေလးကိုဖတ္ၿပီး အတုေတြကို အစစ္ထင္ၿပီး ဖက္တြယ္ေနမိတဲ့ ကိုယ့္အျဖစ္နဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ေနမိတယ္။ တစ္ကယ္ေတာ့ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခႏၶာကိုယ္က ကလာပ္စည္းေတြဟာ မရပ္မနားကို ပ်က္စီးေနတာပါ။ ဆဲလ္ေဟာင္းေတြပ်က္ေနသလို ဆဲလ္သစ္ေတြဟာလည္း ျဖစ္ေနတာပါပဲ။ အဲ့ဒီျဖစ္ေနပ်က္ေနတဲ့ အစဥ္ (သႏၱတိ) ကို တစ္ကယ္ရွိေန တည္ေနတဲ့ အစုအေ၀းကို ခႏၶာကိုယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကထင္တယ္။ ငါပဲ၊ ငါ့ခႏၶာပဲလို႔ထင္တယ္။ ကလာပ္စည္းေတြရဲ႕ ျဖစ္ပ်က္ႏႈန္းဟာ ျမန္လြန္းတဲ့အတြက္ သာမာန္အျမင္နဲ႔ မျမင္ႏိုင္ဘူး။
ေစာေစာက ကလာပ္စည္းဆဲလ္ေတြဟာ ခုကလာပ္စည္းဆဲလ္ေတြ မဟုတ္ေတာ့ဘူးဆိုတာကို မျမင္ႏိုင္ခဲ့ဘူး။ ခုနကခႏၶာကိုယ္ဟာ၊ ခုခႏၶာကိုယ္မဟုတ္ဘူးဆိုတာကို မသိခဲ့ဘူး။ သူပဲ၊ ငါပဲ၊ ေယာက်္ား၊ မိန္းမပဲ စသျဖင့္ ထင္ေနၾကတယ္။ ဟုတ္တယ္။ ခုနကျမင္းလိုပဲ တစ္ဖာလံုေရာက္တိုင္း၊ ေရာက္တိုင္း သူေအာ္ေခၚလိုက္တဲ့အခါ ထူးလိုက္တဲ့ ပက္က်ိဟာ က်န္ခဲ့တဲ့တစ္ဖာလံုးက ပက္က်ိ မဟုတ္ဘူးဆိုတာကို သူမသိခဲ့ဘူး။ ေနာင္တစ္ဖာလံုက ပက္က်ိဟာ အေယာင္ေဆာင္ပက္က်ိ၊ ပက္က်ိအတုဆိုတာကို သူမသိဘူး။
အရင္တုန္းကေတာ့ ဒါကို ကၽြန္ေတာ္ အျပစ္တင္ခဲ့မိပါေသးတယ္။ ဒီေလာက္ေတာင္ ႏံုရ၊ အရ သလားေပါ့။ ခုေတာ့ အျပစ္မတင္ရက္ေတာ့ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္က အ, ရံုမက၊ မိုက္မဲေနတာေတြေၾကာင့္ပါပဲ။ ငါဟာငါမဟုတ္ပါလား။ ငါဆိုတာ မရွိပါလား ဆိုတာကို ခုအထိ မသိေသးပါဘူး။ ငါ ၿပီးရင္း ငါ ရင္းက ငါစြဲတန္းလန္းနဲ႔ သံသရာမွာ ေျပးေနရဦးမဲ့ အျဖစ္နဲ႔၊ ေျပးရင္န႔ဲ အေမာဆို႔ေသရတဲ့ ျမင္းရဲ႕ အျဖစ္ေတြကို ခ်ိန္ထိုးၾကည့္ေနမိပါတယ္။
ေလာကမွာ အတုဆိုတာလည္းရွိပါတယ္။ အစစ္ဆိုတာလည္း ရွိပါတယ္။ အတုေတြ၊ အစစ္ေတြ ခဏထားလို႔ အတုဆိုတာကို အတုမွန္းသိဖို႔အေရးႀကီးသလို၊ အစစ္ဆိုတာကိုလည္း အစစ္မွန္းသိဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ အတုန႔ဲ အစစ္ကို ခြဲျခားတတ္ဖို႔ကလည္း အေရးႀကီးပါတယ္။ ကိုယ္႔စိတ္ကထင္ခ်င္တာထင္ၿပီး အတုကို အစစ္ထင္၊ အစစ္ကို အတုထင္ေနတတ္တာကိုလည္း သတိျပဳသင့္တယ္။
အားလံုးေသာသတၱ၀ါေတြ ေဘးကင္းရန္ကြာ၍ စိတ္ခ်မ္းသာ၊ ကိုယ္က်န္းမာရွိၾကပါေစ။
ဆရာႀကီးနႏၵာသိန္းဇံ၏ ေဆာင္းပါးမ်ားကုိ မွီျငမ္းပါသည္။ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာလူငယ္မ်ား အသင္း ၀ပ္ဆုိက္မွ ကူးယူပါသည္။
ေသာ္ဇင္ (စိန္ပန္း)
Sunday, March 8, 2015
" အတုကိုခြါ အစစ္ကိုရွာ "
Labels:
အေတြးအျမင္
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment