"ေလထုညစ္ညမ္းမႈကို ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္မည့္ i-Road သံုးဘီးယာဥ္"
ယဥ္ေက်ာပိတ္ဆုိ႔မႈႏွင့္ ေလထုညစ္ညမ္းမႈကို ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ရန္အတြက္ ကမာၻလံုး အတိုင္းအတာျဖင့္ စီးပြားထုတ္ လုပ္ႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္ျပဳလုပ္သည့္ စမ္းသပ္ခ်က္တခုုေၾကာင့္ ဧၿပီလ ၁၀ ရက္ေန႔မွ စ၍ တိုက်ိဳၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားမ်ားအေနျဖင့္ ၿမိဳ႕တြင္းတြင္ ေမာ္ေတာ္ကားပံုစံ သံုးဘီးတပ္ လွ်ပ္စစ္ စြမ္းအင္သံုး ဆိုင္ကယ္မ်ားျဖင့္ လွ်င္ျမန္စြာသြားလာႏိုင္ခြင့္ ရရွိၾကေတာ့မည္ျဖစ္သည္။
ကမာၻ႔ထိပ္တန္း ေမာ္ေတာ္ကား ကုမၸဏီႀကီး တခုျဖစ္ေသာ Toyota က ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ ကားငွားရမ္းေသာ၀န္ေဆာင္မႈကုမၸဏီ တခုျဖစ္သည့္ Park24 Co Ltd ပူးေပါင္း၍ i-Road ယာဥ္မ်ားကို ၆လ ငွားရမ္းအသံုးျပဳခြင့္ ေပးသြားမည္ျဖစ္သည္။ ဂ်ာမနီ ႏိုင္ငံမွ Daimler AG ၏ car2go ၀န္ေဆာင္မႈကဲ့သို႔ ျဖစ္သည္။
အရြယ္အစားေသးငယ္သည့္ ယဥ္တစီးျဖစ္ေသာ လွ်ပ္စစ္ စြမ္းအင္သံုး i-Road ၏ ေရွ႕ဘီး ၂ခုသည္ တဘီးခ်င္းစီ အလိုက္ လြတ္လပ္စြာ အထက္ေအာက္ လႈပ္ရွားႏိုင္ၿပီး ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ကို ကားကဲ့သို႔ တည္ညိမ္မႈ ရရွိေအာင္ ျပဳလုပ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ အေရ အတြက္ မည္မွ်ထုတ္လုပ္မည္ကို Toyota က ယခုအခ်ိန္အထိ ဆံုးျဖတ္ရေသးျခင္း မရွိေသးေပ။
“က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ အယူအဆက ၿမိဳ႕ေတာ္တြင္းမွာ ေပ်ာ္ရႊင္သက္သာစြာ သြားလာေမာင္းႏွင္ႏိုင္တဲ့ တစံုတခု လုပ္ေပးႏိုင္ဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။” ဟု i-Road ၏ အင္ဂ်င္နီယာခ်ဳပ္ Akihiro Yanaka သတင္းဌာနသို႔ ေျပာသည္။
ေမာ္ေတာ္ကားလုပ္ငန္း က႑အတြင္းတြင္ "smart mobility" ဟု သိၾကေသာ စမတ္က်က် သြားလာႏိုင္ေရးအတြက္ တည္ထြင္ဖန္တီးမႈသည္ ၿမိဳ႕ျပလူေနမႈတိုးတက္လာၿပီး ေလထုညစ္ညမ္းမႈ ပိုဆိုးရြားလာကာ ယဥ္ေက်ာပိတ္ဆိုမႈမ်ား ႀကံဳေတြ႔ေနရသည့္ အခ်ိန္တြင္ ေမာ္ေတာ္ကား ထုတ္လုပ္သူမ်ားအတြင္း စစ္မ်က္ႏွာသစ္တခု ျဖစ္လာသည္။
ဂ်ာမနီႏိုင္ငံမွ Daimler က ဥေရာႏိုင္ငံ ၃၀ ေက်ာ္ႏွင့္ ေျမာက္အေမရိကၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားတြင္ အဖြဲ႔၀င္ ၁ သန္းေက်ာ္ရွိေနေသာ car2go ၀န္ေဆာင္မႈျဖင့္ ေရွ႕ကေျပးေနသည္။ car2go ၀န္ေဆာင္မႈတြင္ Mobile Application တခုကို အသံုးျပဳ၍ ေလထုညစ္ညမ္းမႈ လံုး၀ မျဖစ္ေစေသာ Smart Fortwo ကားငယ္မ်ား မွာယူႏိုင္သည္။ ယဥ္ေမာင္းမ်ားသည္ ကားကို အသံုးျပဳ သည့္ မိနစ္အလိုက္ ေငြေပးေခ်ရၿပီး ရပ္ထားခဲ့ႏိုင္သည့္ ေနရာမ်ားလည္း ၿမိဳ႕တြင္းမွာအမ်ားအျပားရွိသည္။
Ford Motor ကုမၸဏီကလည္း Ford Smart Mobility ကို စတင္ေတာ့မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဇန္န၀ါရီလ အတြင္းတြင္ ေၾကညာခဲ့သည္။ လန္ဒန္ၿမိဳ႕တြင္ ကားငွား၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္း တခုအပါအ၀င္ စမ္းသပ္မႈအမ်ိဳးမ်ိဳး ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္သည္။
Toyota သည္လည္း ကားငွားရမ္းသည့္ လုပ္ငန္းအေတြ႔အႀကံဳမ်ား ရွိခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္လည္း တိုက်ိဳၿမိဳ႕သည္ သူတို႔ ကားငွားေပးမည့္ ပထမဆံုး အဓိက ၿမိဳ႕ႀကီးတခုျဖစ္သည္။ i-Road မွ တိုက်ိဳၿမိဳ႕အတြက္ အက်ိဳးအျမတ္ အမ်ားဆံုးရရွိမည္ ဟုလည္း Toyota ကေျပာသည္။
“အခ်က္အလက္ေတြအရ ၿမိဳ႕ႀကီးေတြက ကားေတြရဲ႕ ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္က ကားေပၚမွာ လူ ၁ ေယာက္ပဲပါတယ္။ သြားတဲ့ခရီး အမ်ားစုကလည္း ၁၀ ကီလိုမီတာ ေလာက္ေတာင္မရွိပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးအတြက္က ကားတစီး ျဖစ္ေနဖို႔ မလိုပါဘူး။” ဟု Toyota ၏ Smart Community ဌာနမွ အဖြဲ႔မန္ေနဂ်ာ Toshiya Hayata ကေျပာသည္။
ျပဳလုပ္ေတာ့မည့္ စမ္းသပ္ခ်က္အရ ငွားရမ္းမည့္ သူမ်ားသည္ Ginza ခ႐ိုင္တြင္ i-Road တစီးကို ၁၅ မိနစ္အတြက္ ၄၁၂ ယန္း ( အေမရိကန္ေဒၚလာ ၃ ေဒၚလာခန္႔) ျဖင့္ ငွားရမ္းႏိုင္ၿပီး အသံုးျပဳၿပီးပါက ၿမိဳ႕အတြင္းတြင္ သတ္မွတ္ေပးထားသည့္ ရပ္နားရမည့္ ေနရာ ၅ ခုမွ အဆင္ေျပသည့္ ေနရာတြင္ ထားခဲ့ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။
စမ္းသပ္ျခင္းမွ စီးပြားလုပ္ငန္းပံုစံသို႔ ကူးေျပာင္းေရး အတြက္မူ i-Road မ်ားႏွင့္ ကားငွားရမ္းျခင္းကြန္ရက္ တခု လုပ္ကိုင္ရန္အတြက္ ကုန္က်စရိတ္မ်ားကို တြက္ခ်က္ၾကည့္ရမည္ဟု Toyota ကေျပာသည္။
“ဒါေပမယ့္ Daimler မွာ Smart Fortwo ထက္ေသးတာ မရွိပါဘူး။ တကယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔က အလုပ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္ရင္ i-Road က အားသာခ်က္တခု ရႏိုင္ပါတယ္။”
Reuters
lutawlupyaw
No comments:
Post a Comment