Sunday, June 21, 2015

"လူေရာ နာမည္ပါ ေသဆံုးၾကသည့္ အီၾကာေကြးႏွင့္တူသူမ်ား"


"လူေရာ နာမည္ပါ ေသဆံုးၾကသည့္ အီၾကာေကြးႏွင့္တူသူမ်ား"

က်ေနာ္ငယ္စဥ္ မူလတန္းေက်ာင္းသားဘဝတြင္ အိမ္က မုန္႔ဖိုးေပးေလ့မရွိေပ။ မုန္႔ဖိုးေပးလိုက္လွ်င္ ကိုယ့္သေဘာႏွင့္ကိုယ္ ယင္နားစာေတြ မတည့္တာေတြ ဝယ္စားမွာ အစိုးရိမ္ႀကီးၾကေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔အတြက္ ေက်ာင္းသြားၿပီဆိုလွ်င္ အိမ္က စားစရာတခုခုစီစဥ္ၿပီး ထည့္ေပးတတ္သည္။ တခါတေလလည္း မာလကာသီးကို ဓားနဲ႔ပါးပါးလွီးၿပီး သၾကားျဖဴးထားတာမ်ဳိး တခါတရံ ထမင္းဗူးေလးတြင္ ထမင္းႏွင့္ဟင္း (သို႔မဟုတ္) အီၾကာေကြး စသည္တို႔ျဖစ္သည္။ ကိုယ္ကလည္း ကေလး ဘဝဆိုေတာ့ သိပ္ေတာ့အမ်ားႀကီး မစားႏိုင္ပါ။ အမ်ားဆံုးထည့္ေပးတတ္သည္က အီၾကာေကြးျဖစ္သည္။ လူႀကီးေတြ ဝယ္ရတာလြယ္သလို ကိုယ္ကလည္း မမုန္းတမ္း စားေလ့ရွိသည္။ အဲဒီတုန္းကေတာ့ နံျပားတခ်ပ္ ဆယ္ျပားလား ျပားႏွစ္ဆယ္လားပဲ ေပးရသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းပံုပါေသာ တက်ပ္တန္ အစိမ္းေလးေတြကို တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ သံုးခဲ့ၾကသည္။ အဲဒီေလာက္ႀကိဳက္ခဲ့ေသာ အီၾကာေကြးျဖစ္ပါသည္။

စာဖတ္ႏိုင္သည့္အရြယ္ေရာက္လာေတာ့ အီၾကာေကြးဆိုသည္မွာ နာမည္ႀကီး စာေရးဆရာႀကီးတဦး၏ ကေလာင္နာမည္ျဖစ္မွန္း သိလာရသည္။

ေနာက္ တကၠသိုလ္တက္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေတြ ဘာေတြ ထိုင္ႏိုင္သည့္အရြယ္ေရာက္ေတာ့လည္း အီၾကာေကြးမွာ မပါမၿဖစ္ေပ။ တေန႔ေတာ့ တရုတ္ေသြးပါေသာ သူငယ္ခ်င္းတေယာက္က လက္ဖက္ရည္ဆိုင္တြင္ အီၾကာေကြးကိုၾကည့္ၿပီး ဒီ အီၾကာေကြးမွာ သမိုင္းရွိတယ္ကြဟု ဆိုေလသည္။ ဘာသမိုင္းလည္းဆိုေတာ့ သူကလည္း ေရေရလည္လည္ မေျပာႏိုင္။ အရာရွိဆိုး တေယာက္နဲ႔ပတ္သက္သလိုလိုသာ ခပ္ဝါးဝါး ေျပာႏိုင္သည္။

ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့မွ စာအုပ္ေတြဖတ္မိေတာ့ အႏွီအီၾကာေကြးမွာ သူေျပာသလို အံ့မခန္း သမိုင္းေၾကာင္းရွိေနေၾကာင္း ေတြ႔ရေလေတာ့သည္။ သမိုင္းေၾကာင္းရွိတာမွ ႏွယ္ႏွယ္ရရမဟုတ္။ ဆြတ္ပ်ံ႕ဖြယ္ သံေဝဂယူဖြယ္ သမိုင္းဇာတ္လမ္းေလး ရွိေနခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေလသည္။

တရုတ္ျပည္္ ဆြန္မင္းဆက္ေခတ္တြင္ စစ္သူႀကီး ယြဲ႔ေဖးသည္ တိုင္းတပါးမွက်ဴးေက်ာ္လာသူမ်ားကို ရြပ္ရြပ္ခြၽံခြၽံခုခံေလသည္။ ထိုအခါ ျပည္သူလူထုၾကားထဲတြင္ စစ္သူႀကီး၏ အရွိန္အဝါႏွင့္ ေအာင္ျမင္မႈႀကီးလာသည္ကို မ႐ႈစိမ့္ႏိုင္သည့္ နန္းရင္းဝန္ႀကီး ခ်င္ေဟြ႔ (Qui Hui) ေခၚ ခ်င္ေကြ႔က (Qin Gui) ဘုရင္ကို ကုန္းေခ်ာကာ စစ္သူႀကီးကို ကြပ္မ်က္ေစသည္။ အရွိန္အဝါႀကီးၿပီး အစြမ္းေကာင္းေသာစစ္သူႀကီး မရွိေတာ့သည္ႏွင့္ ဆြန္မင္းဆက္လည္းပ်က္သုန္းကာ တိုင္းျပည္လည္း သူတပါးလက္ေအာက္ က်ေရာက္သြားေတာ့သည္။ ေနာင္ ႏွစ္ဆယ့္တစ္ႏွစ္အၾကာမွ အမႈမွန္ေပၚကာ တခမ္းတနား သၿဂႋဳဟ္သမႈျပဳၿပီး သူ၏ ဂူသင္းခ်ဳႋင္းေရွ႕တြင္ သူ႔ကိုေခ်ာက္တြန္းခဲ့သည့္ ခ်င္ေဟြ႔ႏွင့္ၾကံရာပါမ်ားကို ဒူးေထာက္ေနဟန္ ႐ုပ္တုမ်ား ထုလုပ္ခဲ့သည္။ ထိုရုပ္တုမ်ားကို ပထမက ေက်ာက္ျဖင့္ထုလုပ္ခဲ့ရာ ႐ိုက္ခ်ိဳးဖ်က္ဆီးၾကသျဖင့္ သံႏွင့္သြန္းလုပ္ရေသာ္လည္း တံေထြးႏွင့္ ေထြးၾကေသးသည္ဟု ဆိုသည္။ ထိုမွ်အထိ စိတ္မေျပႏိုင္ေသးသျဖင့္ ခ်င္ေဟြ႔ႏွင့္ သူ႔ဇနီးသည္ပံုစံ အ႐ုပ္ႏွစ္ခုလုပ္ၿပီး ပူးကာ ေၾကာ္စားၾကေလသည္။ ေနာင္ႏွစ္ေပါင္း အေတာ္ၾကာေသာအခါမွ အ႐ုပ္မလုပ္ေတာ့ပဲ ဂ်ံဳမႈန္႔ေပ်ာ့ႏွစ္ေတာင့္ကို ပူးကာ ေၾကာ္စားၾကေလသည္။ အီၾကာေကြး၏ တ႐ုတ္လိုအဓိပၸါယ္မွာ ဆီႏွင့္ေၾကာ္တဲ့ မေကာင္းဆိုးဝါးေကာင္ဟူ၍ အနက္ရေလသည္။ သံေဝဂရစရာ အီၾကာေကြး သမိုင္းေၾကာင္းပါတကား။
မႏုႆတ ဘာေဝါ ဒုလႅေဘာ ဆိုသည့္ ရခဲလွသည့္လူ႔ဘဝႀကီးကို ရၿပီးကာမွ ရွင္တုန္းကလည္း လူေတြမုန္း ေသတာေတာင္မွ အ႐ုပ္ကိုမုန္႔လုပ္ၿပီး ေၾကာ္စားတာခံရသည္ဆိုေတာ့ သိပ္မဟန္ဟု ဆိုရမည္ ျဖစ္သည္။ အရင္း႐ႈံးသည့္လူေတြဟုလည္း ဆိုႏိုင္သည္။

ထိုကဲ့သို႔ မုန္႔အျဖစ္ ေၾကာ္မစားခံရေသာ္လည္း အဲဒီေလာက္နီးပါး အမုန္းခံခဲ့ရသူေတြလည္း ရွိသည္။ ေရာမသမိုင္းမွ နီရိုးဘုရင္ကို ေရာမၿမိဳ႕သူ ၿမိဳ႕သားမ်ားက စိတ္နာလွသျဖင့္ သူ႔နာမည္ကို သမိုင္းမွတ္တမ္းမ်ားမွ ဖ်က္ပစ္ၾကၿပီး သူေဆာက္လုပ္ခဲ့သည့္ အေဆာက္အအံုမ်ားႏွင့္ ရုပ္တုမ်ားကိုပါ ဖ်က္ဆီးပစ္ခဲ့ၾကသည္။ သူ႔နာမည္ကိုပင္ မျမင္ခ်င္ၾကေသာ သေဘာျဖစ္သည္။

က်ေနာ္ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ႀကီးကို အၾကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ ဖူးေမွ်ာ္ခဲ့ဖူးရာ ေစတီေတာ္ေပၚေရာက္တိုင္း ေနရာေလးတခုကို သတိထားၾကည့္မိပါသည္။ ေစတီေတာ္ႀကီးေပၚတြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ အာဇာနည္ ေခါင္ေဆာင္ႀကီးမ်ားအား လုပ္ၾကံမႈကို စီစဥ္ခဲ့သည့္ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးတဦးက လွဴဒါန္းခဲ့ေသာ တန္ေဆာင္းေလးႏွင့္ ဆင္းတုေတာ္ ရွိပါသည္။ သူ႔နာမည္လည္း ကမၺည္းထိုးထားသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။ ေစတီေတာ္ႀကီး၏ အျခားေနရာမ်ားတြင္ ပ်ားပန္းခတ္မွ် ၾကည္ညိဳဝတ္ျပဳသူ မ်ားေသာ္လည္း ထိုေနရာေလးတြင္ ဝတ္ျပဳေနသူကို က်ေနာ္ျဖင့္ တႀကိမ္မွ မေတြ႔ခဲ့ဖူးပါ။ ဘာသာေရးေလးစားေသာ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ားလည္းျဖစ္ ခြင့္လႊတ္တတ္သူမ်ားလည္းျဖစ္သျဖင့္ အရုပ္ဆိုးေသာ အျပဳအမူမ်ားကို မလုပ္ၾကေသာ္လည္း ဝတ္ျပဳသူလည္း မရွိသေလာက္ျဖစ္သည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။ ထိုနာမည္ ကမၺည္းထိုးထားေသာ ေစတီတန္ေဆာင္း အတြင္းသို႔ ဝင္ထိုင္ဖို႔ေတာင္ စိတ္မသန္႔ၾကဟန္ တူပါသည္။ အမွန္ေတာ့ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္လည္း ဝင္မထိုင္ခဲ့ဖူးပါ။

နာမည္တလံုးသည္ ဒီမွ်အထိ အေရးႀကီးေပသည္တကားဟုသာ ျမည္တမ္းမိပါေတာ့သည္။ နာမည္ပ်က္ရင္ ဘယ္လုိမွ သံုးလို႔မရဘူးဆိုတာကေတာ့ ေသခ်ာပါသည္။ နာမည္ပ်က္တယ္လုိ႔ေတာင္ မသံုးခ်င္ နာမည္ေသသြားတယ္လို႔ က်ေနာ္ သံုးခ်င္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ေဇာတိက သကၤန္းတိုက္တို႔ ဇီဝကေဆးဆိုင္တို႔ မၾကာခဏ ျမင္ဖူးေသာ္လည္း ရွင္ေဒဝဒတ္ စတိုးတို႔ အဇာတသတ္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္တို႔ ဘယ္တုန္းကမွ် မျမင္ခဲ့ဖူးတာ ျဖစ္ပါသည္။ နာမည္က သံုးလို႔မရေလာက္ေအာင္ ေသသြားခဲ့ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ နာမည္ေသၿပီဆိုလွ်င္ လူေတြ၏ အမုန္းကိုပါ ရၿပီးသားျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ လူေသေသာ္လည္း နာမည္မေသပါေစနဲ႔ဟု ဆိုခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ဒီလိုဆိုေတာ့ လူေတြ၏ အမုန္းမခံရေအာင္ ႀကိဳးစားလို႔ေတာ့ ဆိုစရာရွိသည္။ ဒီမွာလည္း ကြဲျပားတာေတြ ရွိျပန္သည္။ ရွိရွိသမွ် လူေတြအားလံုး၏ ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ျခင္း မုန္းသူ လံုးဝမရွိျခင္းဆိုသည့္အခ်က္ကေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ မည္မွ်ေလာက္ ေကာင္းသူျဖစ္ေစ မႀကိဳက္သူ မုန္းသူကေတာ့ က်ိန္းေသ ရွိမည္သာ ျဖစ္သည္။

မနာလိုဝန္တိုစိတ္ေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ အယူအဆခ်င္း မတူညီၾကေသာေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ သူ႔အက်ိဳးစီးပြားကို ထိခုိက္ေသာေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ လူေကာင္းသူေကာင္းမ်ားပင္လွ်င္ မုန္းတီးသူမ်ား ရွိႏိုင္သည္။ ရွိႏိုင္သည္ေတာင္မဟုတ္။ ရွိကို ရွိေနလိမ့္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေသခ်ာပါသည္။

ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္ပင္လွ်င္ ေက်ာက္တံုးႀကီးဆင္ၿပီး တြန္းခ်ခံရျခင္း ဆင္နဲ႔တိုက္ျခင္း ေလးသမားမ်ားကိုလႊတ္ၿပီး လုပ္ၾကံေစျခင္း အရက္သမားမ်ားကို အသျပာေပးကာ အဆဲခိုင္းျခင္း စသည္တို႔ကို ခံခဲ့ရသည္။

သခင္ေယ႐ႈသည္လည္း ထိုကဲ့သို႔ေသာ လူတစုေၾကာင့္ပင္ ကားစင္တင္ခံခဲ့ရသည္။ ရန္ျပဳခံခဲ့ရသည္။

ျမန္မာျပည္သူတရပ္လံုး ခ်စ္ခင္ေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလည္း လုပ္ၾကံခံခဲ့ရသည္။ အေမရိကန္ သမၼတႀကီး ေအဘရာဟမ္လင္ကြန္းတို႔ အၾကမ္းမဖက္ေသာ လမ္းစဥ္ၿဖင့္နာမည္ႀကီးေသာ မဟတၱမဂႏၵီတို႔လို ပုဂၢိဳလ္ႀကီးေတြလည္း လုပ္ၾကံခံခဲ့ရသည္။

စာေရးဆရာမ်ားထဲတြင္လည္း ဆရာႀကီး ေရႊဥေဒါင္းဆိုလွ်င္ သူ႔ေခတ္က တိရိစာၦန္နာမည္ႏွင့္ စာေရးဆရာဟုပင္ အေျပာခံခဲ့ရဖူးသည္ဟု ဆိုသည္။ ဦးသိန္းေဖျမင့္ဆိုလွ်င္ မနက္မိုးလင္းလွ်င္ သြားတိုက္ေဆး သြားပြတ္တံႏွင့္ သြားတိုက္မိသျဖင့္ ဘူဇြာဆန္သည္ အရင္းရွင္ဆန္သည္ဟု အေျပာခံခဲ့ရဖူးသည္ဟု ဆိုသည္။ အျပစ္တင္ အျပစ္ေျပာလုပ္မည့္သူကေတာ့ မလြတ္ရေအာင္ ရွာၾကံေျပာတတ္ေသာ သေဘာျဖစ္သည္။ ထိုကဲ့သို႔ အတိုက္ခိုက္ခံရေသာ္လည္း သူတို႔၏ စာေပအႏုပညာ အသိပညာမ်ားကား ေနာင္လာေနာက္သားမ်ားအတြက္ လမ္းျပရန္ က်န္ေနခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။

တကယ့္အက်င့္စာရိတၱ ပညာျပည့္ဝေသာ ပုဂၢိဳလ္ေက်ာ္ႀကီးမ်ားပင္ မုန္းတီးသူမ်ား ရွိခဲ့သည္ဆိုေတာ့ လူအားလံုး ႀကိဳက္ေအာင္လုပ္ရန္ေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ေပ။ ေနာင္လည္း ဘယ္ေသာအခါမွ ျဖစ္လာမည္မဟုတ္ပါ။ လူအမ်ားစုက ကိုယ့္ကို ႏွစ္သက္လက္ခံသည္ ဆိုလွ်င္ပင္ ေအာင္ျမင္သူဟု ဆိုႏိုင္ေပၿပီ။

ဒီေတာ့ အမ်ားႏွင့္ဆက္ဆံပတ္သက္ရေသာ ႏိုင္ငံေရးသမား စာေရးဆရာ ဂီတအႏုပညာရွင္ စီးပြားေရးသမား စသူတို႔သည္ အမ်ား၏ အသံကို အၿမဲနားစြင့္ရန္လိုသည္။ အမ်ားစုက ကိုယ့္ကိုေထာက္ခံသည္ ႏွစ္သက္သည္ဆိုလွ်င္ပင္ ကိုယ့္လုပ္ရပ္ အမွန္အမွားကို မွန္ၾကည့္သလို ျပန္ၾကည့္ႏိုင္ၿပီ ၿဖစ္သည္။ ကိုယ့္ကို အမ်ားစုက မၾကိဳက္ႏွစ္သက္ပဲ ကိုယ္နဲ႔ပတ္သက္သူ ကိုယ့္ေက်းဇူးခံ ေက်းဇူးစားရွိသူမ်ားကသာ ေထာက္ခံေနသည္ဆိုလွ်င္ေတာ့ ျပန္စဥ္းစားေပေတာ့။ ကိုယ္မွားေနၿပီ။ အမ်ားစု၏ သေဘာထားမ်ားသည္ မွန္ေလ့ရွိသည္။ ကိုယ့္အနီးအနားကလူေတြက ကိုယ့္ကိုညာေနတာ ျဖစ္ႏိုင္သည္။ ကိုယ့္အမွားကိုယ္ မၿပင္ႏိုင္လွ်င္ေတာ့ သမိုင္းအမႈိက္ပံုးထဲ အလိုအေလ်ာက္ ေရာက္သြားလိမ့္မည္။

ကိုယ့္ကို အမ်ားစုကေထာက္ခံၿပီး ကန္႔ကြက္သူ အနည္းစုဆိုလွ်င္ေတာ႔ ေရွ႕သာဆက္သြားေပေတာ့။ ေအာင္ျမင္သူဟု ေျပာႏိုင္ၿပီ။ သုိ႔ေသာ္ ကိုယ့္ကိုမလိုလားသူေတြ၏ ဆန္႔က်င္မႈကိုေတာ့ သတိေတာ့ထားရေပမည္။ ဂ႐ုစိုက္စရာေတာ့မလုိ သတိေတာ့ထား အဲဒီလိုျဖစ္ပါသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ လူတိုင္းအတြက္ ရခဲလွေသာ လူ႔ဘဝႀကီးတြင္ ေသၿပီးေနာက္မွာပင္ အေၾကာ္ခံရေသာ အီၾကာေကြးလိုလူ မျဖစ္ေစေရးႏွင့္ ထိုသို႔မျဖစ္ေစရန္အတြက္ အမ်ားစု၏ ဆႏၵသေဘာထားကို နားစြင့္ရမည္။ အမ်ားစု၏ ႏွစ္သက္မႈကို ရယူႏိုင္ရန္ႏွင့္ အနည္းစု၏ ဆန္႔က်င္မႈမ်ားကိုေတာ့ သတိထားရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း ေတြးမိပါေတာ့သည္။


မွီျငမ္း
- တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသြား ေန႔စဥ္ မွတ္စာတမ္း (ေဒါက္တာလွေဘ)
- သူတို႔ႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္ (ေအာင္သင္း)

စံလွႀကီး
မိုးမခ

(ေဝဖန္ အၾကံျပဳ မွတ္ခ်က္ေပးလိုပါက sanhlagyi@gmail.com သို႔လည္း စာေရးသား ေပးပုိ႔ႏိုင္ပါသည္။)

No comments:

Post a Comment